Перегляд за Автор "Юносова, Валентина Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАктуальні проблеми граматики української мови : силабус навчальної дисципліни для здобувачів спеціальності 035 Філологія, Спеціалізація: 035.01 українська мова та література на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови» є ознайомлення студентів освітнього ступеня «магістр» із новітніми напрацюваннями української мовознавчої науки в галузі морфології та синтаксису з позицій функційно-категорійної граматики, сприяння формуванню в них науково-лінгвістичного мислення. Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови» є: – поглибити і закріпити знання основних теоретичних положень, актуальних питань мовознавства, морфології та синтаксису; – ознайомити студентів із новітніми розробками в галузі морфології та синтаксису української мови; – виробити навички сучасних підходів до аналізу мовних явищ; – сприяти формуванню в майбутніх філологів системи знань та вмінь, необхідних для проведення мовознавчих досліджень.
- ДокументВияв національної самобутності української мови у формах місцевого відмінка однини іменників чоловічого роду(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Юносова, Валентина ОлександрівнаВ останні десятиріччя українська мова у зв’язку з великими суспільними зрушеннями переживає період інтенсивних змін. У такі часи посилюються пуристичні тенденції – прагнення до очищення мови від іншомовних запозичень, неологізмів тощо. Відомо, що впродовж ХХ ст. відбувалося втручання у внутрішню структуру української мови задля наближення її до мови російської, тож нині спостерігаємо виразну тенденцію до відновлення українських питомих форм.
- ДокументДинаміка морфологічних змін : силабус навчальної дисципліни для здобувачів спеціальності 035 Філологія на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Динаміка морфологічних змін» є дати магістрантам глибокі наукові знання про формування морфологічних норм української літературної мови з урахуванням найновіших досягнень вітчизняного мовознавства. Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови» є: - ознайомити магістрантів із мовними нормами та проблемами їх кодифікації; домогтися глибокого усвідомлення шляхів та особливостей формування морфологічних норм; - формувати вміння аналізувати мовні явища на морфологічному рівні; - виробити практичні навички виділення у словоформах нових граматичних ознак, вміння їх інвентаризувати, пояснювати історичні причини цих явищ.
- ДокументДієслівні експресиви на позначення руху в сучасній українській мові(The 11th International scientific and practical conference “Science and technology: problems, prospects and innovations” : CPN Publishing Group, Osaka, Japan, 2023-08) Юносова, Валентина ОлександрівнаУ статті досліджено дієслівні експресиви на позначення руху. Зокрема класифіковано їх залежно від маркування в лексикографічних виданнях, семантики, а також визначено їхню стилістичну роль. Зроблено висновки, що дієслівні експресиви на позначення руху становлять невичерпний потенціал української мови для вираження думок, почуттів, емоцій, а також виявляють її національну самобутність.
- ДокументЕмоційно-експресивна лексика на позначення назв осіб у романі Люко Дашвар «РАЙ.центр»(Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаУ статті досліджено емоційно-експресивну лексику української мови, яка є важливим складником системи виражально-зображальних засобів художніх текстів. Зокрема схарактеризовано експресиви на позначення назв осіб на матеріалі роману сучасної письменниці Люко Дашвар, чиї твори нині стали справжніми бестселерами. Виділено семантичні групи емоційно-експресивної лексики на позначення осіб за їхніми зовнішніми ознаками та внутрішніми якостями, рисами характеру, суспільним становищем, родинними зв’язками тощо. Проаналізовано використання іменників на позначення осіб, що репрезентують емоційно-експресивну лексику та відповідно класифіковано їх залежно від маркування в лексикографічних виданнях: вульгарні, лайливі, зневажливі, іронічні, фамільярні, жаргонні, зменшено-пестливі, згрубілі, розмовні. Звернено увагу на можливість уживання лексем у переносному значенні, у зв’язку з чим розглянуто метафоризацію як важливий засіб емоційності мовлення. Виявлено лексеми зі зменшено-пестливими суфіксами, які набувають у творі не пестливого, а зневажливого або іронічного відтінку. Досліджено експресиви, які мають декілька стилістичних маркувань. Доведено, що значно підсилюють експресивний ефект висловлення епітети, особливо якщо вони також належать до маркованої лексики. З’ясовано зміни в лексичному значенні певних експресивів упродовж розвитку мови та визначено їхню стилістичну роль. Зроблено висновки, що використані емоційно-експресивні лексеми з різною додатковою конотацією найточніше передають мовлення персонажів роману, яке є віддзеркаленням реальної мовної ситуації в суспільстві. Уживання емоційно-експресивних лексем для характеристики осіб сприяє більш інтенсивному вираженню почуттів, емоцій, створює колорит невимушеності, простоти, викликає в читача певні уявлення й асоціації.
- ДокументЛексика обмеженого вживання в складі фразеологічних зворотів сучасної української мови(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Кучеренко, Вікторія Олександрівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаРоботу здійснено на матеріалі роману Люко Дашвар «РАЙ.Центр». Загальний наклад книжок цієї авторки складає вже понад 300 тисяч примірників, через що багато українських ЗМІ називає її найтиражованішою письменницею країни», що й зумовило вибір матеріалу дослідження.
- ДокументЛінгвістичний аналіз: практикум : силабус навчальної дисциплінина на 2023-2024 навчальний рік ОП «Середня освіта (українська мова і література)»(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Лінгвістичний аналіз: практикум» є практичне осмислення теоретичної проблеми тексту всіх функціональних стилів української мови, особливо художнього тексту. Предметом лінгвістичного аналізу тексту є виділення і характеристика системи рівневих мовних одиниць, що організують спеціально відібрані уривки літературних і публіцистичних творів, які вивчаються в середній школі. В обсяг курсу входить лінгвістична характеристика всіх мовних одиниць, наявних у структурі аналізованих текстів, починаючи з елементарних – фонем – і завершуючи синтаксемами, причому в аналізі художніх текстів необхідно спинитися й на мовностилістичних виражально-зображальних засобах. Основним завданням вивчення дисципліни є виявлення шляхом комплексного лінгвістичного аналізу системи естетичних співфункцій усіх мовних одиниць і їхніх категорій, що беруть участь у створенні системи художніх образів у певному тексті. Вивчення словесної образної системи літературно- художнього твору включає аналіз усіх засобів і способів та форм словесного мистецтва, мовностилістичної структури образів – лірики, драми, роману і повісті, тобто всю лінгвістичну структуру літературно-художнього твору, щоб в аналізі форми побачити зміст.
- ДокументМовні одиниці в українському науково-педагогічному дискурсі(Мелітополь, 2022) Загороднова, Вікторія Федорівна; Алєксєєва, Лариса Олександрівна; Вусик, Ганна Леонідівна; Глазова, Світлана Миколаївна; Крижко, Олена Анатоліївна; Ліпич, Вікторія Миколаївна; Олійник, Еліна Вікторівна; Павлик, Неля Віленівна; Рула, Наталія Володимирівна; Юносова, Валентина ОлександрівнаКолективну монографію присвячено дискурсології як окремому мовознавчому напряму. У ній комплексно досліджено основні риси сучасного наукового дискурсу, проаналізовано функціювання мовних одиниць та схарактеризовано науково педагогічний дискурс як об’єкт сучасної лінгводидактики. Для науковців, викладачів, аспірантів, студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
- Документ«Над берегами вічної ріки»: темпоральний вимір літератури(Бердянський державний педагогічний університет, 2015) Акулова, Н.Ю.; Анісімова, Ніна Павлівна; Антощак, М.В.; Атрошенко, Г.І.; Бабій, А.О.; Бернадська, Н.І.; Бєлаш, Г.О.; Бібік, В.Б.; Білик, Г.М.; Боговін, Ольга Володимирівна; Бондаренко, А.І.; Бондарец, Т.С.; Васюта, С.Д.; Вєльчєва, К.О; Висоцька, С.С.; Воробей, Н.М.; Гольтер, І.М.; Горбач, Н.В.; Гребенюк, Т.Б.; Гурдуз, К.О.; Даниліна, О.В; Дацер, К.С.; Довіна, М.С.; Домбровський, М.Б.; Дуркалевич, В.В.; Ємець, О.В.; Жаркова, Р.Є.; Журавльова, Світлана Сергіївна; Зайдлер, Н.В.; Зінченко, К.В; Землянська, А.В.; Землянський, А.М.; Зозуля, О.В.; Зотова, В.Г.; Ігнатів, Н.Є.; Карпина, Е.С.; Кирюшкина, М.И.; Кистанова, А.В.; Кібалка, О.М.; Козельська, О.В.; Король, Л.П.; Коротєєва, В.В.; Косарєва, Г.С.; Костецька, Л.О.; Костромицький, Роман Іванович; Крупка, М.А.; Куриленко, І.А.; Кучер, З.І.; Лахманюк, А.М.; Левицька, О.С.; Лиман, Д.Ю.; Маркова, А.В; Матійчак, А.А.; Мирончук, І.О.; Мирошниченко, Ю.О.; Мішина, О.Е.; Моклиця, М.В.; Мочернюк, Н.Д.; Назаренко, Н.І.; Натяжко, С.М.; Нехайчук, Ю.А.; Ніколова, О.О.; Новик, Ольга Петрівна; Овдійчук, Л.М.; Орлова, М.О.; Павлик, Неля Віленівна; Парфенюк, І.С.; Перинец, Е.Ю.; Підодвірна, М.І.; Полигач, І.О.; Регуш, Ю.С.; Редчиць, Т.В.; Рибчинська, З.Б.; Рыба, И.И.; Салюк, Богдана Анатоліївна; Сахневич, М.С.; Сластнікова, Н.О.; Слижук, О.А.; Смаглій, І.В.; Співак, Ірина Едуардівна; Стадніченко, О.О.; Сушко, С.О.; Тверитинова, Т.И.; Титаренко, Е.А.; Тупахіна, О.В.; Філоненко, С.О; Харіна, О.І.; Харлан, Ольга Дмитрівна; Хижняк, Т.М.; Хорольська, Т.В.; Чик, Д.Ч.; Шапошникова, О.О.; Швець, А.І.; Школа, Валентина Миколаївна; Шовкопляс, Г.Є.; Юносова, Валентина Олександрівна; Юхимук, Я.В.; Яструбецька, Г.І.Матеріали збірника присвячені науковому прочитанню проблеми часу в художній літературі та мистецтві. Літературознавчий дискурс дослідження темпоральності поєднаний з лінгвістичними аспектами вивчення часу. Призначений для викладачів, аспірантів, студентів й усіх, кого цікавлять проблеми темпоральності в літературі.
- ДокументОсобливості вживання форм родового відмінка багатозначних іменників чоловічого роду в сучасній мовній практиці(Бердянський державний педагогічний університет, 2017) Юносова, Валентина ОлександрівнаIn the article the formation of the singular masculine nouns in the genitive case and second declination which can obtain the ending - а(-я) or -у(-ю) has been studied. The changes in orthography of these endings that occurred in the end of the XX-th and the beginning of the XXI-st centuries have been considered. A number of factors that influence the choice of one of the inflections of the genitive case have been researched; the usage in accordance with the lexical filling and morphological structure of these nouns in the modern language practice have been analyzed; the reflection of these changes in spelling publications have been traced
- ДокументСилабус навчальної дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови» на 2023–2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаУ силабусі визначено мету і завдання викладання навчальної дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови». Мета - ознайомлення студентів освітнього ступеня «магістр» із новітніми напрацюваннями української мовознавчої науки в галузі морфології та синтаксису з позицій функційно-категорійної граматики, сприяння формуванню в них науково-лінгвістичного мислення. Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми граматики української мови» є: – поглибити і закріпити знання основних теоретичних положень, актуальних питань мовознавства, морфології та синтаксису; – ознайомити студентів із новітніми розробками в галузі морфології та синтаксису української мови; – виробити навички сучасних підходів до аналізу мовних явищ; – сприяти формуванню в майбутніх філологів системи знань та вмінь, необхідних для проведення мовознавчих досліджень.
- ДокументСпецифіка форм кличного відмінка в романі Олеся Гончара «Собор»(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаУ роботі досліджено особливості творення форм кличного відмінка в романі О. Гончара «Собор». З’ясовано, що більшість складають звертання, у яких вжито іменники – назви істот. В аналізованому творі переважають непоширені та поширені звертання, виражені формою кличного відмінка іменників чоловічого і жіночого роду, що є загальними назвами. У значній кількості звертань ужито стилістично марковані лексеми з різною додатковою конотацією, які увиразнюють і пожвавлюють мовлення та є невід’ємним стилетвірним компонентом художнього твору. При творенні форм кличного відмінка О. Гончар зберігає специфічні чергування приголосних, властиві українській мові. Імена та по батькові, вживані у звертаннях, мають лише форму кличного відмінка. Уживання форм називного відмінка іменників – назв істот замість кличного зафіксовано в поодиноких прикладах і зумовлене передусім потребою якнайточніше передати мовлення персонажів, їхній емоційний стан тощо. Попри цілеспрямовану політику радянської влади на нівелювання специфічних ознак української мови, свідоме зближення її з російською мовою Олесь Гончар у романі «Собор» зберіг форми кличного відмінка у звертаннях.
- ДокументСпіви Землі: біологія та екологія в літературі та культурі(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Астапова, Вероніка Алімівна; Белімова, Т. В.; Богдан, Валерій Володимирович; Боговін, Ольга Володимирівна; Бондарева, О. Є.; Борзенко, О. І.; Будний, В. В.; Варецька, С. О.; Вєльчєва, К. О.; Вещикова, О. С.; Волгіна, О. О.; Гагара, Т. В.; Ганошенко, Ю. А.; Глотов, О. Л.; Годік, К. О.; Головань, Т. П.; Горбань, О. О.; Горбач, Н. В.; Григорчук, Ю. М.; Даниленко, Л. В.; Девдюк, І. В.; Деркачова, О. С.; Дуброва, Оксана Володимирівна; Жаркова, Р. Є.; Жигун, С. В.; Зарва, Вікторія Анатоліївна; Кірєєва, М. В.; Коваленко, Я. С.; Козлова, А. О.; Комаров, С. А.; Корнелюк, Б. В.; Курилова, Ю. Р.; Лановик, З.Б.; Лановик, М.Б.; Левицька, О. С.; Лихацька, В. М.; Лісовська, І. В.; Лущій, С. І.; Матасова, Ю. Р.; Маценка, С. П.; Мітракова, О. О.; Москвітіна, Д. А.; Ніколаєнко, В. М.; Ніколаєнко, К. І.; Новик, Ольга Петрівна; Павлик, Неля Віленівна; Павлюк, О. О.; Петренко-Цеунова, О. І.; Полуляхов, Артем Сергійович; Райбедюк, Г. Б.; Скидан, Я. А.; Сморжевська, О. О.; Соболь, В. О.; Табакова, Ганна Іванівна; Федоренко, О. Б.; Федоряка, Л. Д.; Філоненко, С. О.; Харлан, Ольга Дмитрівна; Цюп’як, І. К.; Чорний, І. В.; Швець, А. І.; Шиманович, Ірина Вікторівна; Халабузар, Оксана Анатоліївна; Школа, Валентина Миколаївна; Школа, Г. М.; Юносова, Валентина Олександрівна; Юхимук, Я. В.; Янковська, Ж. О.; Янцелевич, О. С.; Groes, Sebastian; Moore, MatthewУ збірнику вміщено матеріали доповідей і повідомлень міжнародної наукової конференції, що відбулася на базі факультету філології та соціальних комунікації Бердянського державного педагогічного університету. Конференцію було присвячено питанням екології та біології в культурі, літературознавстві, проблематика доповідей спирається на потреби наукового літературознавства та практики викладання літератури у контексті екокритики. Матеріали збірки можуть бути використані вчителями та студентами-філологами, викладачами, аспірантами, а також усіма, хто цікавиться сучасними проблемами дослідження літератури.
- ДокументСтилістично маркована лексика в художньому творі(Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Б. Хмельницького, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаУ роботі схарактеризовано стилістично марковану лексику в романі Люко Дашвар «РАЙ.центр». Зокрема засвідчено розмовні, жаргонні, вульгарні, зневажливі слова на позначення частин тіла людини, вживання яких зумовлено певними стилістичними настановами. Крім цього, виявлено новітні модифікації, яких зазнає маркована лексика в процесі історичного розвитку мови.
- ДокументСучасна українська мова (Розділи: Вступ, практикум української мови, ділова українська мова) : силабус навчальної дисциплінини на 2023-2024 навчальний рік, предметна спеціальність: 014.01 українська мова і література(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Сучасна українська мова (Розділи: Вступ, практикум української мови, ділова українська мова» є підвищити орфографічну і пунктуаційну грамотність студентів, виробити в них навички автоматично грамотного письма, озброїти студентів знанням про ділові папери сучасної української мови. Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасна українська мова (Розділи: Вступ, практикум української мови, ділова українська мова» є: - дати студентам ґрунтовні й систематичні знання з усіх розділів курсу; - сформувати уміння й навички аналізу мовних одиниць, умінь застосовувати набути знання на практиці; виробити у студентів навички складання, написання та оформлення організаційної, розпорядчої, документації щодо особового складу, довідково-інформаційної, господарсько-договірної та обліково-фінансової документації; - підвищити культуру усного та писемного мовлення студентів, виховати повагу до української літературної мови.
- ДокументСучасна українська мова (Розділи: Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни “Сучасна українська літературна мова (Розділи: Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія” є дати студентам глибокі наукові знання про семантичну структуру слова, системні відношення між словами, їх стилістичну диференціацію, а також словниковий склад мови, фразеологічні сполучення та різні типи лексикографічних праць. Основними завданнями вивчення дисципліни дисципліни “Сучасна українська літературна мова (Розділи: Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія” є: - засвоєння студентами теоретичних знань з таких розділів мовознавчої науки, як лексикологія, фразеологія, лексикографія; - вироблення у студентів навичок аналізу мовних одиниць, умінь застосовувати набуті знання на практиці; - ознайомлення студентів з дискусійними питаннями сучасної мовознавчої науки; підвищення культури усного та писемного мовлення студентів.
- ДокументСучасна українська мова з практикумом : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік ОП «Початкова освіта. Практична психологія»(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМетою викладання навчальної дисципліни «Сучасна українська мова з практикумом» є дати здобувачам вищої освіти глибокі наукові знання про фонетичну, лексичну, граматичну системи мови, допомогти практично оволодіти нормами сучасної української літературної мови, сприяти досягненню високого рівня мовної освіти тощо. Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасна українська мова з практикумом» є: - дати студентам ґрунтовні й систематичні знання з усіх розділів курсу; - сформувати уміння й навички аналізу мовних одиниць, умінь застосовувати набути знання на практиці; - виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; - розвивати творче мислення студентів; - підвищити культуру усного та писемного мовлення студентів, виховати повагу до української літературної мови.
- ДокументСучасні тенденції у вживанні варіантних форм орудного відмінка іменників в українській літературній мові(Бердянський державний педагогічний університет, 2020) Юносова, Валентина ОлександрівнаМета пропонованого дослідження полягає в з’ясуванні особливостей функціювання варіантних форм орудного відмінка іменників у сучасній українській літературній мові.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМета та предмет курсу: - формування комунікативної компетентності студентів; - набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; - вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; -сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників.
- ДокументУкраїнська мова (за професійним спрямуванням) : силабус навчальної дисципліни на 2023-2024 навчальний рік(БДПУ, 2023) Юносова, Валентина ОлександрівнаМета курсу: - формування комунікативної компетентності студентів; - набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей студентів та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; - вироблення навичок оптимальної мовної поведінки у професійній сфері: вплив на співрозмовника за допомоги вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики і термінології свого фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів, послуговування різними типами словників. Завдання курсу: ‒ сформувати мовну компетентність майбутніх фахівців, створити мовно-мовленнєву базу, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію мовного спілкування; - сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; - виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; - розвивати творче мислення студентів; - виховати повагу до української літературної мови, до мовних традицій; - сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування та перекладу наукових текстів.