Перегляд за Автор "Гуренко, Ольга Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання штучного інтелекту в освітньому процесі: норма сьогодення чи виклик академічній доброчесності(Бердянський державний педагогічний університет, 2023) Гуренко, Ольга Іванівна; Медведенко, Валентина МиколаївнаСтаття спрямована на вивчення й обговорення проблеми, чи є використання технологій штучного інтелекту в академічних сферах нормою сьогодення чи викликом академічній доброчесності. Сьогодні багато науковців висловлюють обурення щодо можливостей плагіату та академічної недоброчесності, коли здобувачі вищої освіти використовують технології штучного інтелекту, зокрема ChatGPT, для виконання навчальних завдань чи написання наукових робіт. Мета статті: розкрити результати дослідження, проведеного на підставі анонімного опитування здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників Бердянського державного педагогічного університету щодо їх досвіду використання ШІ під час навчання та викладання; визначити переваги та виклики використання технологій ШІ в освітньому процесі; висвітлити етичні та академічні аспекти цього питання. У статті розкрито стан вивчення проблеми використання ШІ в освітньому процесі у контексті зарубіжних та українських наукових досліджень; описано результати дослідження, проведеного на підставі анонімного опитування здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників Бердянського державного педагогічного університету, зокрема визначено рівень обізнаності респондентів щодо технологій ШІ та досвіду їх використання в освітньому процесі; визначено сервіси ШІ та мету їх використання респондентами під час навчання/викладання в університеті; з’ясовано, чи вважають учасники освітнього процесу використання ШІ порушенням академічної доброчесності; визначено можливості та нові рішення використання ШІ як доповнення до традиційних методів навчання/викладання з урахуванням реалій сьогодення. Опитування проводилося у травні 2023 року упродовж 2 тижнів за допомогою програмного забезпечення для адміністрування опитування Google Form на підставі розробленої анкети «Використання штучного інтелекту для навчання/викладання». В опитуванні брали участь здобувачі вищої освіти різних курсів, рівнів та форм навчання й науково-педагогічні працівники університету. Для опису дослідницьких даних на основі теоретичних умовисновків та узагальнень, досвіду респондентів був застосований якісний аналіз одержаних результатів та їх інтерпретація. Для наочно-графічного представлення результатів дослідження використовувалися рисунки та діаграми. Перспективою подальших досліджень є розробка політики, процедур та рекомендацій щодо використання ШІ в освітньому процесі закладів вищої освіти.
- ДокументВідеохостинг YouTube як засіб інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАН України, 2021) Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Сизоненко, Ірина Геннадіївна; Петровська, Катерина Володимирівна; Гуренко, Ольга ІванівнаУ науковій статті обґрунтовані теоретико-практичні засади інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube. Здійснено уточнення поняття «інформаційно-культурна соціалізація дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube», яке полягає в інтеграції особистості до сучасного інформаційного Інтернет-суспільства, формуванні Інтернет-культури, засвоєнні соціально-моральних норм і цінностей, що транслюються дитиною молодшого шкільного віку під впливом Інтернет-середовища та проєктуються під час взаємодії з різними інститутами соціалізації, у процесі прийняття рішень, вибору освітньої траєкторії. Схарактеризовано компоненти (ціннісно-інформаційний, гносеологічно-інформаційний, соціалізувальний), критерії, показники та рівні сформованості інформаційно-культурної соціалізації особистості. З метою здійснення соціально-педагогічної діяльності з питання інформаційно-культурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube визначена та схарактеризована модель цього процесу, метою якої є соціалізація дітей молодшого шкільного віку засобом відеохостингу YouTube шляхом формування інформаційно-технологічних знань, усвідомленого ставлення до Інтернет-інформації; розвиток креативних умінь та навичок, розширення соціальних зв’язків у процесі взаємодії з іншими Інтернет-користувачами; виховання інформаційної культури та культури поведінки в Інтернет-мережі. Авторами запропонована технологія відеобукінгу, яка може використовуватись соціальним педагогом у межах профілактичної, соціально-виховної, соціалізаційної діяльності учнів. У статті описана процедура організації роботи з упровадження технології відеобукінгу в освітній процес, яка передбачала три етапи. Експериментально перевірено ефективність упровадження розробленої моделі та технології відеобукінгу в освітній процес закладів освіти.
- ДокументЕтнокультурна компетентність та її формування у студентів педагогічного університету: технологічний аспект(Юго-Восток, 2008) Гуренко, Ольга ІванівнаМонографія складається з чотирьох розділів. У першому розділі викладені теоретичні засади підготовки педагогів до роботи в поліетнічному середовищі. У другому – представлена психолого-педагогічна характеристика етнокультурної компетентності майбутнього педагога: сутність, структура, модель етнокультурної компетентності та рівні її формованості у студентів педагогічного університету. Третій розділ присвячений технології формування етнокультурної компетентності майбутніх педагогів: її теоретичному обгрунтуванню, специфіці реалізаціїї в умовах педагогічного університету та опису позитивної динаміки сформованості етнокультурної компетентності у студентів. Четвертий розділ монографії має практичне спрямування. У ньому поданий спецкурс “Етнокультура національних меншин українського Північного Приазов’я”, який викладався у межах розробленої технології, та методичні рекомендації до проведення лекційних і семінарсько-практичних занять. Монографія розрахована на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, організаторів виховної роботи у культурно-освітніх центрах національних груп.
- ДокументЗапровадження полікультурної освіти майбутніх соціальних педагогів у сучасних соціокультурних умовах(ЛАНДОН-ХХІ, 2013) Гуренко, Ольга ІванівнаМонографія є результатом роботи викладачів кафедри соціальної педагогіки Бердянського державного педагогічного університету над комплексною темою "Системний підхід до професійного й особистісного становлення майбутнього соціального педагога в умовах вищого навчального закладу". У монографії висвітлнено особливості професійної підготовки соціального педагога з огляду на сучасні освітні парадигми та соціокультурні умови, розлянуто актуальні проблеми соціально-педагогічної діяльності та шляхи їх розв’язання. Матеріали монографії можуть стати в нагоді викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, магістрантам, студентам та практичним працівникам соціально-педагогічної сфери.
- ДокументМоделі інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах вищої освіти: аналітичний огляд(Гельветика, 2024) Нестеренко, Марина Миколаївна; Гуренко, Ольга Іванівна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Цибуляк, Наталя Юріївна; Попова, Анастасія СергіївнаУ статті представлено аналітичний огляд моделей інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах вищої освіти в історичний ретроспективі: від медичної, яка передбачала сегрегацію таких осіб у спеціалізованих умовах, і до сучасних моделей, що забезпечують рівні можливості для всіх здобувачів вищої освіти, незалежно від їхніх особливостей і можливостей. Особливу увагу в роботі приділено моделям співпраці, які набули широкого поширення у світі в різних варіаціях і передбачають тісну взаємодію між викладачами, вузькими спеціалістами та менеджментом ЗВО для забезпечення якісної освіти та соціальної підтримки здобувачів з особливими освітніми потребами. Наведено успішні приклади реалізації таких моделей в університетах США, Великобританії та Португалії. Презентовано експериментальну організаційну модель діяльності спеціального навчально-реабілітаційного підрозділу та/або групи психолого-педагогічного супроводу в інклюзивному освітньому середовищі ЗВО. Модель передбачає комплексний підхід, що включає навчально-організаційний, психолого-педагогічний та соціально-реабілітаційний супровід здобувачів. У статті підкреслено важливість розвитку інклюзивної освіти для забезпечення соціальної справедливості в сучасному суспільстві. Визначено, що створення інклюзивного освітнього середовища в ЗВО сприяє не тільки підвищенню академічної успішності здобувачів вищої освіти, а й їхній соціальній інтеграції, професійному зростанню та задоволеністю життям.
- ДокументНавчально-виховна діяльність у дошкільному закладі: проблеми, пошуки, знахідки : колективна монографія(Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2009) Гайдаржийська, Любов; Кот, Надія Андріївна; Литвин, Ольга; Зайцева, Лариса Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Зрожевська, Алла; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Тельчарова, Олена Панасівна; Мішечкіна, Марина; Потоцька, Тетяна Федорівна; Макаренко, Ліля; Гуренко, Ольга ІванівнаКолективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питаннь організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення нових методик і педагогічних технологій. Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти
- ДокументПолікультурна освіта майбутніх соціальних педагогів: теоретико-методичний аспект(Ткачук О. В., 2014) Гуренко, Ольга ІванівнаУ монографії висвітлено теоретичні й методичні засади полікультурної освіти майбутніх соціальних педагогів. Подано авторську модель полікультурної освіти майбутніх соціальних педагогів та методику її поетапної реалізації в умовах вишу за рахунок застосування аксіологічного, культурологічного, системного, компетентнісного, освітньо-просторового, ситуативного, трансдисциплінарного підходів. Для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, практичних працівників соціально-педагогічної сфери, курсантів інститутів післядипломної педагогічної освіти, магістрантів, студентів.
- ДокументПопуляризація здорового способу життя серед учнівської молоді(ЛАНДОН-ХХІ, 2011) Гуренко, Ольга Іванівна; Захарова, Наталя МиколаївнаНавчальний посібник "Популяризація здорового способу життя серед учнівської молоді" є доповненим виданням, яке було надруковано у 2009 р. та розраховано на науковців, викладачів, соціальних педагогів, студентів вищих навчальних закладів та всіх, хто цікавиться проблемами популяризації здорового способу життя.
- ДокументПрофесійна підготовка соціального педагога в контексті засад компетентнісно-зорієнтованої парадигми(Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2020) Гуренко, Ольга Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Котляр, Володимир Пилипович; Михайленко, Наталія; Петровська, Катерина Володимирівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Улюкаєв, Сергій ГерійовичМонографія є результатом роботи викладачів кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету на комплексною метою «Професійна підготовка соціального педагога в контексті засад компетентнісно-зорієнтованої парадигми». У монографії висвітлено особливості професійної підготовки соціальних педагогів з огляду на засади компетентнісно-зорієнтованої парадигми, розглянуто актуальні питання полікультурної освіти, створення інклюзивного середовища в закладах освіти та проблеми підготовки фахівців соціальної сфери до роботи з різними соціальними групами. Матеріали монографії можуть стати в нагоді викладачам закладів вищої педагогічної освіти, здобувачам та практичним працівникам соціально-педагогічної сфери.
- ДокументПрофесійна підготовка соціального педагога: теоретико-практичний контекст(ЛАНДОН-ХХІ, 2013) Величко, Ольга; Гуренко, Ольга Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Котляр, Володимир Пилипович; Мішечкіна, Марина; Іванова, Марта; Петровська, Катерина Володимирівна; Сизоненко, Ірина Геннадіївна; Тургенєва, Анастасія ОлександрівнаМонографія є результатом роботи викладачів кафедри соціальної педагогіки Бердянського державного педагогічного університету над комплексною темою "Системний підхід до професійного й особистісного становлення майбутнього соціального педагога в умовах вищого навчального закладу". У монографії висвітлнено особливості професійної підготовки соціального педагога з огляду на сучасні освітні парадигми та соціокультурні умови, розлянуто актуальні проблеми соціально-педагогічної діяльності та шляхи їх розв’язання. Матеріали монографії можуть стати в нагоді викладачам вищих педагогічних навчальних закладів, магістрантам, студентам та практичним працівникам соціально-педагогічної сфери.
- ДокументПрофесійно-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(Вінниця : ТВОРИ, 2023) Петровська, Катерина Володимирівна; Гуренко, Ольга Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Мацейко, Наталія ВолодимирівнаМонографія є результатом роботи викладачів кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету на комплексною метою «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти». У монографії висвітлено особливості професійної підготовки соціальних працівників з огляду на засади компетентнісно-зорієнтованої парадигми, розглянуто актуальні питання міжнародних стандартів підготовки фахівців соціальної сфери, особливості формування фахових компетентностей соціальних працівників та фахівців соціальної сфери, а також проблеми створення інклюзивного середовища в закладах освіти. Матеріали монографії можуть стати в нагоді викладачам закладів вищої педагогічної освіти, здобувачам та практичним працівникам соціально-педагогічної сфери.
- ДокументРозв'язання проблеми запобігання та протидії гендерно зумовленому насильству в Україні у контексті соціальної роботи(Соціальна робота та соціальна освіта, 2021) Гуренко, Ольга Іванівна; Мацейко, Наталія ВолодимирівнаУ статті розкрито сутність поняття «гендерно зумовлене насильство», що визначається як крайній прояв порушення прав і свобод особистості. Окреслено особливості цього явища та його різновиди. Проаналізовано державну соціальну політику України у сфері запобігання та протидії гендерно зумовленому насильству на основі міжнародної та національної нормативно-правової бази. Визначено актуальні тенденції, проблеми та перспективи у боротьбі з цим явищем у контексті професійної діяльності фахівця соціальної сфери.
- ДокументСвітові моделі та стандарти підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери: полікультурний аспект(Вінниця : ТВОРИ, 2023) Гуренко, Ольга ІванівнаУ розділі розкрито моделі та стандарти підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, зокрема соціальних педагогів та соціальних працівників, до роботи в полікультурному середовищі в окремих зарубіжних країнах: США, Канаді, Великій Британії, Німеччині, Греції, Швеції. Сфокусовано увагу на полікультурній освіті майбутніх фахівців соціальної сфери, методологічних підходах та змісті підготовки.
- ДокументСвітові моделі та стандарти підготовки фахівців до соціально-педагогічної роботи : силабус (ОПП "Соціальна педагогіка")(БДПУ, 2023) Гуренко, Ольга ІванівнаСилабус з дисципліни "Світові моделі та стандарти підготовки фахівців до соціально-педагогічної роботи" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми "Соціальна педагогіка".
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2019) Аверіна, Дар'я; Авраменко, Уляна; Апухтіна, Вікторія; Багрій, Вікторія; Безух, Віта; Бойко-Гагарін, Андрій; Бондар, Юлія; Бородіна, Оксана; Босенко, Марина; Бриндіков, Юрій; Вербець, Владислав; Гаврус, Наталя; Гевчук, Наталія; Голова, Наталія; Гуренко, Ольга Іванівна; Демиденко, Наталя; Дибко, Катерина; Єрьоміна, Лілія; Жейнова, Світлана; Жиляк, Наталія; Захарова, Наталя Миколаївна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Кавко, Мілана; Калаур, Світлана; Кашкарьова, Людмила; Келемен, Андріана; Кириліна, Оксана; Кобюк, Юлія; Колесник, Людмила; Коляда, Тетяна; Копил, Дар’я; Котляр, Володимир Пилипович; Котляр, Світлана; Кузьменко, Вікторія; Ларцева, Тетяна; Лацко, Діана; Лісна-Міськів, Наталія; Магомедова, Яна; Малютіна, Наталія; Мільчевська, Ганна; Михайленко, Наталія; Москальова, Людмила; Нагорна, Анастасія; Нечет, Ольга; Олійник, Ірина; Олійник, Катерина; Онищенко, Сергій Вікторович; Петровська, Катерина Володимирівна; Письмак, Ольга; Познякова, Анжела; Попівща, Надія; Попова, Анастасія Сергіївна; Рідкодубська, Ганна; Романовська, Людмила; Савченко, Людмила; Самко, Алла; Сеага, Семмі; Сердюченко, Анастасія; Сердюченко, Антон Олександрович; Сиротинська, Марія; Солонська, Альона; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Чабан, Наталія; Човган, Олена; Чудакова, Влада; Шалупня, Євгеній; Шевченко, Світлана; Шевченко, Юрій; Шкляр, Анатолій; Якубова, ЛюдмилаДо збірника увійшли матеріали Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2020) Попова, Анастасія Сергіївна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Кузьмін, Вікторі; Котляр, Володимир Пилипович; Зленська, Дар'я; Савельчук, Ірина; Петровська, Катерина Володимирівна; Лісіна, Лариса; Романовська, Людмила; Кузьміна, Марія; Кот, Надія Андріївна; Волхіна, Наталія; Михайленко, Наталія Володимирівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Уманцева, Оксана; Василенко, Олена; Ватаг, Олена; Прудкогляд, Олена; Бойко, Ольга; Гуренко, Ольга Іванівна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Селецька, Тетяна; Сафоненко, ЮліяДо збірника увійшли матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(БДПУ, 2024) Дубосару, Віолета; Коляда, Наталія; Галацан, Галина; Дяченко, Марина; Бутузова, Лариса; Журбей, Наталія; Котлова, Людмила; Загурська, Людмила; Загурська, Інна; Іншакова, Інна; Комарніцька, Людмила; Кондратюк, Жанна; Омельченко, Ірина; Малярчук, Наталя; Мартинюк, Олена; Гладуш, Віктор; Микитчук, Лілія; Попова, Анастасія Сергіївна; Гуренко, Ольга Іванівна; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Мицик, Ганна Михайлівна; Пришелець, Олексій; Кіріллова, Анна; Сойчук, Руслана; Ступницька, Жанна; Котловий, Сергій; Субашкевич, Роксолана; Нос, Любов; Супрун, Дар'я; Супрун, Микола; Тарасенко, Інна; Кучерак, Ірина; Яковлена, Світлана; Бовсунівська, Яна; Бальсанко, Анна; Лях, Тетяна; Єськова, Тетяна Леонідівна; Комінарець, Тетяна; Кривенко, Ганна; Ревуцька, Олена Володимирівна; Новгородський, Руслан; Очеретенко, Поліна; Григор'єва, Вікторія Вікторівна; Шевченко, Володимир; Байдарова, Ольга; Білецька, Вікторія; Максимець, Світлана; Калінін, Андрій; Матвієнко, Єлизавета; Савчин, Михайло; Авраменко, Уляна; Червоненко, Катерина; Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Овсянніков, Олександр Сергійович; Балачіна, Дарина; Голубєва, Марія; Василенко, Олена; Гальчич, Ірина; Ярошенко, Алла; Здрілько, Богдана; Новікова, Наталія; Корольова, Катерина; Блінов, Олег; Пазиняк, Іван; Поліщук, Дмитро; Ігнатюк, Ольга; Прудник, Вікторія; Столярик, Ольга; Суровцева, Ірина; Хлєбік, Світлана; Будакова, Аліна; Криловець, Микола; Венцова, Катерина; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Жукова, Оксана; Зінюк, Тетяна; Петровська, Катерина Володимирівна; Клим'юк, Галина; Савельчук, Ірина; Коротка, Анастасія; Петренко, Тетяна; Лях, Вікторк; Неїжпапа, Людмила; Нестеренко, Людмила; Николаєва, Валентина; Олійник, Святослав; Рядчун, Діана; Башманівська, Яна; Шаврова, Іванна; Анастасова, Наталя Миколаївна; Андрійчук, Ольга; Мірошниченко, Олена; Банах, Анна; Борисевич, Євгенія; Гулей, Галина; Гашпоренко, Наталія; Єрмак, Тетяна; Єфименко, Микола Миколайович; Звегінцева, Анастасія; Карпенко, Наталія; Лізунова, Вікторія; Мовчан, Наталія; Сизко, Ганна Іванівна; Рачкіна, Наталія; Ткачук, Діана; Литвиненко, Віталіна; Фоменко, Віолетта; Шведюк, Надія; Хворова, Ганна; Швець, Ірина; Жедезняк, Вікторія; Кичук, Ірина; Гладуш, Віктор; Козак, Каріна; Лонська, Оксана; Яндюк, Тетяна; Котловий, Сергій; Бур'ян, Тетяна; Васильєва-Халатникова, Марина; Долінчук, Ірина; Захарова, Наталя Миколаївна; Ківа, Вікторія; Коваленко, Оксана; Козинець, Олександр; Красікова, Наталія; Павлик, Надія; Мацейко, Наталія; Мельнікова, Юлія Олександрівна; Сеньовська, Надія; Нестайко, Ірина; Служава, Наталія; Співак, ЛюбовДо збірника увійшли матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСоціально-педагогічна робота в полікультурному суспільстві(ЛАНДОН-ХХІ, 2014) Гуренко, Ольга ІванівнаНавчальний посібник містить теоретичні та навчально-методичні матеріали щодо здійснення соціально-педагогічної роботи в полікультурному суспільстві. Адресований студентам напряму підготовки 6.010106 Соціальна педагогіка, викладачам ВНЗ та може стати в пригоді соціальним педагогам, вихователям дошкільних навчальних закладів, учителям історії, філології (української та іноземної), спеціалістам соціальних служб, територіальних громад, молодіжних організацій.
- ДокументУніверситет без стін: збереження академічного потенціалу в умовах війни(ФОП Самченко А. М., 2023) Богданов, Ігор Тимофійович; Гуренко, Ольга Іванівна; Ковачов, Сергій Сергійович; Лопатіна, Ганна Олександрівна; Попова, Анастасія Сергіївна; Сичікова, Яна Олександрівна; Цибуляк, Наталя ЮріївнаМонографія досліджує вплив війни на академічний потенціал університетів України, аналізує виклики, які виникли перед університетською спільнотою в умовах окупації, та представляє стратегії відновлення наукової та освітньої діяльності. Зокрема, розглядаються питання академічної свободи, дистанційної та змішаної освіти, а також соціокультурна роль університету та його третя місія. Через детальний аналіз конкретного кейсу Бердянського Державного Педагогічного Університету, автори намагаються висвітлити ширший контекст впливу війни на вищу освіту в Україні, розкриваючи при цьому значущість академічної спільноти в перебудові суспільства. Монографія є важливим джерелом для освітян, дослідників та всіх, хто цінує нескінченний потенціал знань та освіти як засобу перебудови та прогресу.
- ДокументФормування етнокультурної компетентності дітей старшого дошкільного віку(ТОВ "Юго-Восток", 2009) Гуренко, Ольга ІванівнаКолективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питаннь організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення нових методик і педагогічних технологій. Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти.