Монографії
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Монографії за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 97
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЦерковний устрій Запорозьких Вольностей (1734 – 1775)(Запоріжжя : РА „Тандем–У”, 1998) Лиман, Ігор ІгоровичУ праці досліджуються питання світорозуміння запорожців, релігійної культури українського козацтва, родинних відносин на Запорожжі, характер української православної традиції. Також включає вивчення своєрідних козацьких релігійних поглядів й повсякденну практику, та елементи вірувань і обрядів.
- ДокументБердянск в дневниках титулярного советника В. К. Крыжановского(Просвіта, 2002) Баханов, Костянтин Олексійович; Лиман, Ігор ІгоровичВ книге представлено исследование К. А. Бахановым и И. И. Лыманом дневников титулярного советника В. К. Крыжановского как исторического источника 30-70-х годов ХІХ в. Опубликованы дошедшие до нас тексты дневников В. К. Крыжановского за 1865, 1870, 1875 и 1876 гг., в которых содержатся сведения о Бердянске. Книга представляет интерес для ученых-историков, учителей, студентов, краеведов и всех, кто интересуется историей Украины ХІХ в.
- ДокументЛінгвокультурологічний підхід до вивчення української лексики у школах з російською мовою навчання(Київ ; Ніжин : Видавництво «Аспект-Поліграф», 2006) Дороз, Вікторія ФедорівнаУ монографії виокремлено і розкрито теоретичні засади методики збагачення учнівського мовлення українознавчою лексикою. З урахуванням цього в основу дослідження покладено комплексний підхід до формування українського мовлення російськомовних і болгарськомовних учнів, передбачено ознайомлення їх не лише з основним лексичним, а й з фоновим, символічним значеннями слова; застосовано лінгвокультурологічні зіставлення рідної та української мов; акцентовано увагу на стимулюванні мовленнєвих умінь на репродуктивному та продуктивному рівнях у процесі комунікації; передбачено розширення та активізацію словникового запасу учнів в полімовному суспільстві. Для викладачів, аспірантів, учителів, фахівців у галузі мовної освіти.
- Документ«Юне місто». Літопис історії Бердянська очима кореспондентів «Одеського Вісника» (1827–1860 рр.)(РА «Тандем – У», 2007) Лиман, Ігор Ігорович; Піменов, АндрійДо археографічного видання увійшли публікації найпопулярнішої у ХІХ столітті на просторах від Молдови до Кавказу регіональної газети «Одеський Вісник», які стали своєрідною хронікою перших 33-х років історії Бердянська. У них висвітлена діяльність Бердянського порту, закордонна торгівля Бердянська, діяльність органів міського самоврядування, стан економіки міста, будівництво найважливіших міських споруд, духовне, культурне життя населення, розвиток освіти, охорони здоров’я в місті, знакові події громадського життя в Бердянську, реакція м іста на міжнародні події тощо. Книга розрахована на широке коло читачів – науковців, викладачів, студентів, школярів, усіх, хто цікавиться історією рідного краю.
- Документ«Вольный Бердянск» : місто в період анархістського соціального експерименту (1918–1921 роки)(Запоріжжя : РА «Тандем – У», 2007) Чоп, Володимир Миколайович; Лиман, Ігор ІгоровичУ монографії на основі унікальних архівних, музейних документів, спогадів старожилів, мемуарів учасників подій, фотодокументів приватних колекцій, аудіоматеріалів досліджується комплекс проблем, пов’язаних із визначенням місця Бердянська в історії махновського руху і місця махновського руху в історії Бердянська 1918 – 1921 рр. Книга розрахована на широке коло читачів — бердянців і гостей міста, науковців, викладачів, студентів, школярів, усіх, хто цікавиться історією рідного краю.
- ДокументФормування критичного мислення учнів на уроках мови(Освіта України, 2008) Дороз, Вікторія Федорівна; Романова, Л. Я.; Ярова, Олена Борисівна; Нищета, Володимир Анатолійович; Удовиченко, Г. А.У монографії висвітлюються актуальні проблеми формування у школярів критичного мислення за умов: крос-культурного навчання української мови учнів-представників національних спільнот (В. Дороз); застосування педагогічної технології життєтворчих проєктів на уроках української мови (В. Нищета); формування функціонального мовлення учнів профільних класів (Л. Романова); формування мовленнєвої компетенції учнів на уроках англійської мови (О. Ярова, Г. Удовиченко). Кожен з розділів містить теоретичне обґрунтування проблеми, опис практичного застосування технології критичного мислення на уроках української, російської, англійської мов, літератури, історії. Поруч з теоретичним матеріалом широко представлено методичні розробки, що стосуються формування критичного мислення школярів, подається інформація щодо подальшого поглибленого самостійного вивчення окремих питань з певної проблематики. Монографію адресовано студентам-філологам, викладачам вищих навчальних закладів, учителям.
- ДокументЕтнокультурна компетентність та її формування у студентів педагогічного університету: технологічний аспект(Юго-Восток, 2008) Гуренко, Ольга ІванівнаМонографія складається з чотирьох розділів. У першому розділі викладені теоретичні засади підготовки педагогів до роботи в поліетнічному середовищі. У другому – представлена психолого-педагогічна характеристика етнокультурної компетентності майбутнього педагога: сутність, структура, модель етнокультурної компетентності та рівні її формованості у студентів педагогічного університету. Третій розділ присвячений технології формування етнокультурної компетентності майбутніх педагогів: її теоретичному обгрунтуванню, специфіці реалізаціїї в умовах педагогічного університету та опису позитивної динаміки сформованості етнокультурної компетентності у студентів. Четвертий розділ монографії має практичне спрямування. У ньому поданий спецкурс “Етнокультура національних меншин українського Північного Приазов’я”, який викладався у межах розробленої технології, та методичні рекомендації до проведення лекційних і семінарсько-практичних занять. Монографія розрахована на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, організаторів виховної роботи у культурно-освітніх центрах національних груп.
- ДокументУсна історія Голодомору 1932-1933 років у Північному Приазов’ї. Бердянський вимір(Запоріжжя : «АА Тандем», 2009) Лиман, Ігор Ігорович; Константінова, Вікторія МиколаївнаУ книзі публікується усний історичний наратив, записаний експедиціями Бердянського державного педагогічного університету в 2007-2009 рр. Розраховано на широке коло читачів – науковців, викладачів, студентів, школярів, краєзнавців, усіх, хто цікавиться «живою історією», мікроісторією, історією України ХХ ст.
- ДокументНавчально-виховна діяльність у дошкільному закладі: проблеми, пошуки, знахідки : колективна монографія(Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2009) Гайдаржийська, Любов; Кот, Надія Андріївна; Литвин, Ольга; Зайцева, Лариса Іванівна; Захарова, Наталя Миколаївна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Зрожевська, Алла; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Тельчарова, Олена Панасівна; Мішечкіна, Марина; Потоцька, Тетяна Федорівна; Макаренко, Ліля; Гуренко, Ольга ІванівнаКолективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питаннь організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення нових методик і педагогічних технологій. Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти
- ДокументНавчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми(Донецьк : Юго-Восток, 2009) Омеляненко, Алла ВолодимирівнаУ монографії досліджувалась проблема навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Представлено методику навчання дітей дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Визначено педагогічні умови , за яких навчання старших дошкільників складати розповіді-роздуми відбуватиметься ефективніше. Виявлено критерії та охарактеризовано рівні сформованості вмінь старших дошкільників складати розповіді-роздуми. Встановлено послідовні стадії формування вмінь дітей старшого дошкільного віку складати розповідь-розщдум та тенденції, що спостерігались у процесі навчання дітей старшого дошкільного віку складати розповіді-роздуми. Видання адресовано науковцям, магістрантам, аспірантам, студентам педагогічних ВНЗ, вихователям ДНЗ, батькам
- ДокументФормування етнокультурної компетентності дітей старшого дошкільного віку(ТОВ "Юго-Восток", 2009) Гуренко, Ольга ІванівнаКолективна монографія присвячена проблемі пошуку шляхів підвищення ефективності освітньо-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі, її перебудови відповідно до сучасних вимог. Автори охопили широке коло питаннь організації виховання й навчання дітей дошкільного віку, розроблення нових методик і педагогічних технологій. Підготовлене видання є творчим науковим доробком кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету. Монографія розрахована на науковців, викладачів ВНЗ, а також практичних працівників – педагогів дошкільної освіти.
- ДокументСоціокультурні аспекти урбанізаційних процесів на півдні України (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)(Поліграфічна дільниця ЗНТН, м. Запоріжжя, 2011) Константінова, Вікторія МиколаївнаРозвідка присвячена соціокультурній складовій урбанізації в південноукраїнському регіоні 1861-1904 років. Пропонується усім, хто цікавиться історичною урбаністикою, ― "містознавством" Російської імперії, України та її південного регіону.
- ДокументНаукова школа професора А. В. Бойка: персоналії та доробок(ПП «АА Тандем», 2011) Лиман, Ігор Ігорович; Константінова, Вікторія МиколаївнаКнига присвячена науковій школі з дослідження історії Південної України XVIII – XX ст. професора Анатолія Васильовича Бойка, інституційними “стрижнями” якої були і залишаються Запорізьке відділення Інституту української археографії та джерелознавства імені М.С. Грушевського НАН України, Запорізьке наукове товариство імені Я. Новицького та кафедра джерелознавства, історіографії та спеціальних історичних дисциплін Запорізького національного університету. Для науковців, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами історіографії, джерелознавства, історії України.
- ДокументКрос-культурне навчання української мови учнів-білінгвів(Київ : Центр учбової літератури, 2011) Дороз, Вікторія ФедорівнаУ монографії подано методику крос-культурного навчання старшокласників української мови в загальноосвітніх закладах з поліетнічним контингентом учнів етапи її створення: визначення теоретико-методологічних засад, обґрунтування крос-культурного підходу до навчання, мети, завдання, змісту, принципів, методів, організаційних форм, засобів навчання. Автор подає концепцію формування крос-культурної комунікативної компетентності учнів-білінгвів на уроках української мови у старших класах, яка реалізує крос-культурний підхід, що базується на теорії міжкультурної комунікації і теорії формування вторинної мовленнєвої особистості. Запропоновано авторську модель крос-культурного навчання учнів-білінгвів української мови як мови міжетнічного спілкування в Україні. Для студентів вищих навчальних педагогічних закладів, магістрантів, аспірантів, учителів, викладачів і всіх, хто цікавиться проблемами полікультурної освіти.
- ДокументНеповторність повторного. Барокові традиції в літературі українського романтизму(Майдан, 2011) Новик, Ольга ПетрівнаМонографія присвячена дослідженню барокових традицій в літературі українського романтизму. Розглядаються шляхи передачі й форми побутування традицій барокового письменства у творах письменників ХІХ ст. До аналізу залучаються твори відомих українських романтиків (Є. Гребінки, М. Костомарова, А. Метлинського, Т. Шевченка, П. Куліша, О. Стороженка, Я. Щоголева та ін.) і корпус текстів барокових авторів (П. Могили, Л. Барановича, А. Радивиловського, І. Галятовського, І. Величковського та ін.). Книжка призначена для викладачів, студентів філологічних факультетів, для всіх, хто цікавиться історією розвитку українського письменства.
- ДокументМетодика формування творчого мислення учнів початкової школи у процесі мистецької діяльності(Видавець Ткачук О. В., 2011) Григор'єва, Вікторія ВікторівнаМонографія присвячена актуальній проблемі формування творчого мислення учнів початкової школи у процесі мистецької діяльності. Розкрито сутність, зміст та структуру зазначеного феномену, методичні засади його формування щодо визначення психолого-педагогічних умов, методів та особливостей роботи. Обґрунтовано критерії та визначено рівні сформованості творчого мислення молодших школярів у процесі мистецької діяльності в контексті структурних компонентів даного феномену. Розроблено структурно-функціональну модель формування творчого мислення учнів початкової школи, яку впроваджено в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл у процесі навчання мистецтву. Монографія може представляти інтерес для науковців, вчителів мистецьких дисциплін загальноосвітніх шкіл, викладачів вищої школи, а також студентів і магістрантів.
- ДокументСеляни і місто: феномен сприйняття урбанізаційних процесів у селянській традиції (матеріали історико-археографічних експедицій Північним Приазов’ям)(ПП «АА Тандем», 2012) Константінова, Вікторія МиколаївнаУ книзі публікується усний історичний наратив, що стосується різноманітних аспектів сприйняття урбанізаційних процесів селянством Північного Приазов’я. Археографічне видання розраховано на науковців, викладачів, студентів, школярів, краєзнавців, усіх, хто цікавиться історичною урбаністикою, усною історією, історією повсякденності, мікроісторією тощо.
- ДокументТворчі паралелі: Волт Вітмен та Богдан-Ігор Антонич(ЛАНДОН-ХХІ, 2012) Дуброва, Оксана ВолодимирівнаМонграфію присвячено компаративно-типологічному аналізу творчості Волта Вітмена та Богдана-Ігоря Антонича з урахуванням впливу архетипної пам'яті, спрямованого на віднаходження та обґрунтування її семіотичних адекватів в художніх світах митців. Використовуючи у творчості сюжети, образи та мотиви різноманітного походження, що з часом стали традиційними завдяки своїй впізнаваності у культурно-історичних континуумах різних епох, американський та український митці розробили нові, власні варіанти відомих сюжетів та образів. У роботі обґрунтовано вплив архетипної пам'яті на формування міфопоетичної свідомості Волта Вітмена та Богдана-Ігоря Антонича; виявлені й проаналізовані семіотичні кореляти архетипної пам'яті в образних системах поетичних творів американського та українського митців; встановлено подібності та розбіжності у текстурі віршів Волта Вітмена та Богдана-Ігоря Антонича з урахуванням антропологічно маркованих чинників; визначено особливості художньої реалізації й функціонування язичницької та християнської символіки у текстах Волта Вітмена та Богдана-Ігоря Антонича; досліджено модифіковані образи першостихій та їх вплив на творчість митців. Для науковців, викладачів-філологів, студентів.
- ДокументФормування у старших дошкільників науково-практичного досвіду в сфері природно-предметного довкілля (теоретикометодичний аспект)(Мелітополь : Видавничий Будинок ММД, 2012) Зайцева, Лариса ІванівнаУ монографії досліджено стан проблеми науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля у філософській, психолого-педагогічній науці та сучасній освітній практиці. Визначено принципи, організаційно-педагогічні умови ознайомлення дошкільників з об’єктами довкілля, які стали засадами проектування змісту, методів та форм навчального процесу. Розроблено й апробовано модель цілісної пояснювально-перетворювальної стратегії, яка ґрунтується на синтезі трьох підходів – діяльнісного, компетентнісного та інтегрованого. Здійснено експериментальну перевірку моделі науково-практичного оволодіння старшими дошкільниками об’єктами природно-предметного довкілля, що дозволило обґрунтувати її ефективність
- ДокументPerpetuum mobile дитячої літератури: типологія традиційних образів дитини-бешкетника(ЛАНДОН-ХХІ, 2013) Салюк, Богдана АнатоліївнаМонографія присвячена типології традиційних образів дитини-бешкетника у дитячій літературі, висвітлює питання ґенези цих персонажів, специфіки їх функціонування у літературних і культурних ареалах. Видання адресоване літературознавцям, викладачам, аспірантам, студентам-філологам, а також усім, хто цікавиться дитячою літературою.