Перегляд за Автор "Мороз-Рекотова, Леся Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ«Блогер-батл» як форма самостійної роботи здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаThe article outlines the general concepts of the issue of independent work of higher education students as a mandatory component of educational activities, identifies the factors influencing the determination of the content of independent work, and presents its rational means. The experience of organizing a "blogger battle" as an unconventional form of independent work in the context of distance or blended learning is presented.
- ДокументВикористання ідей Софії Русової у формуванні професійно-комунікативної культури мовлення в майбутніх вихователів(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2016) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаThe article highlights the relevance of S. Rusova views on the impact of a teacher’s speech on the development of preschool children. The role of a kindergarten teacher’s speech in the conditions of today is determined. We consider speech as a means of communication used to implement various tasks, including education and upbringing. Communication is characterized as one of the main professionally important qualities for a pre-school profile specialist, which is a precondition for other professional features formation and in the role of a function involves establishing the right relationship between a kindergarten teacher and pupils, their families, colleagues and school administration. High-level figures of a teacher’s speech are considered. The importance of a teacher’s good knowledge of literary language, the communicative qualities of speech, choice of appropriate means of verbal communication, the need to consider the terms of communicative situations arising in the professional environment are proved; some features of professional communication with parents are considered. The situational context of communication; features of speech production in situations arising in the professional environment; hierarchy of speaking in a dialogue: messages (speech act) – the progress of speech – speech interaction – speech transaction; the main type of speech progress; components of communication: consituation; context; presupposition; speech (direct creation product) are defined.
- ДокументВихователь ХХІ сторіччя: формування професійно-комунікативної культури майбутніх фахівців дошкільної освіти(Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2022) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаМонографія містить теоретико-практичні матеріали дослідження проблеми формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти за світоглядним, (система переконань, знань, цінностей, поглядів, етичних та естетичних норм), технологічним (професійні комунікативні вміння) та особистісним (особистісні якості, що вбирають у себе психічні процеси, властивості, психологічні стани й зумовлюють індивідуально стабільну форму поведінки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у професійній комунікації – особистісно зорієнтоване спілкування) компонентами. Запропоновано модель формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, яка базується на засадах аксіологічного, акмеологічного та компетентнісного підходів і включає концептуальний, змістово-процесуальний та оцінний блоки. Монографію адресовано широкому колу читатів.
- ДокументДо проблеми формування культури мовлення в майбутнього вихователя(БДПУ, 2015) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаСтаття присвячена проблемі формування культури мовлення в майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу, проаналізовано стан проблеми в психолого-педагогічній літературі, розкрито місце культури мовлення в професійній діяльності майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу.
- ДокументКомунікативна складова підготовки майбутнього фахівця дошкільної освіти(Дніпропетровськ : РОЯЛ ПРИНТ, 2016) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаA future educator must have the specifics of pedagogical communication, professional speech, and norms of speech behavior, as they are the factors that ensure the effectiveness and efficiency of his or her activities. The process of forming communication skills is envisaged in a number of academic disciplines. A brief analysis of the content of these disciplines is presented.
- ДокументКоуч-супровід як засіб акмеологічного впливу в підготовці майбутніх вихователів(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаСтаттю присвячено питанням коуч-супроводу як ефектевному засобу акмеологічного впливу в підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Переорієнтація змісту освіти з наявності теоретичних знань у певній галузі на сформовані компетентності, від hard skills до soft skills обумовлена в першу чергу вимогами часу, потребами суспільства, перспективами майбутнього. Безумовно, за таких змін потребують перегляду і засоби, інструменти навчання, методи і прийоми взаємодії зі здобувачами вищої освіти. Актуалізовано необхідність акмеологічного впливу в умовах дистанційного навчання в закладі вищої освіти, який забезчуватиме зростання педагогічного професіоналізму. Розкрито бачення акмеології та науки в теорії та практиці українських дослідників, розуміння акмеологічного підходу та його використання в процесі підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Обґрунтовано доцільність застосування принципу суб’єктності, який дозволяє спрямувати освітнійй процес на особистість здобувача вищої освіти, його самовизначення; забезпечує перехід суб’єкт-суб’єктних відносин у суб’єктно-діяльнісні. Схарактеризовано коучинг в освіті з позиції бачення сучасних українських дослідників. Подано авторське бачення коучингу як ефективного засобу акмеологічного впливу – коуч-супроводу, як форми наставництва. Запропоновано структуру коуч-сесії та щоденника самоактуалізації професійно-комунікативної культури, що забезпечує регуляцію процесу рефлексії та усвідомлення нового досвіду як частини себе. Описано послідовність роботи зі щоденником, подано детальну його структуру. Робота зі щоденником передбачає самоаналіз (визначення проблем, недоліків), виконання семи завдань, що складаються з двох частин (перша – теоретико-практичного змісту, друга – практичне вправляння). Подано структуру дистанційного проведення коуч-сесії, яка складається з трьох етапів: початок, огляд/підтвердження, завершення. Наведено приклади запитань для проведення коуч-сесії, проілюстровано прикладом проведення коуч-сесії за змістом виконання одного із завдань Щоденника самоактуалізації професійно-комунікативної культури.
- ДокументКультура мовлення та виразне читання(Бердянськ: Видавець Ткачук О. В., 2015) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаПосібник містить навчально-методичні матеріали з курсу «Культура мовлення та виразне читання» й має на меті оволодіння студентами культурою мовлення та навичками виразного читання як важливою передумовою їх успішної підготовки до професійної діяльності, а також ознайомлення студентів із теоретичними аспектами культури мовлення та виразного читання, із науково-практичними позиціями, на яких ґрунтується оволодіння культурою мовлення, підведення до осмислення основних цілей та завдань вивчення курсу. Матеріали навчального посібника структуровані відповідно до вимог кредитно-трансферної системи навчання. У ньому подані стислі змісти лекцій, плани практичних занять, система запитань і завдань для самостійної та індивідуальної роботи, тестові завдання для підсумкового контролю. Посібник адресовано студентам спеціальності «Дошкільна освіта».
- ДокументМетодика музичного виховання дітей раннього та дошкільного віку(БДПУ, 2023) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаСилабус навчальної дисципліни розкриває мету та завдання, змістовні модулі та найменування тем занять, час консультацій, вимоги викладача, критерії оцінки, список використаної літератури.
- ДокументМодель формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2019) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаУ статті розкрито актуальність формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, презентовано та описано динамічну модель формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, означено положення, що лягли в основу її розробки. Відповідно до структурних компонентів моделі (концептуальний, змістово-процесуальний та результативний блоки) визначено методологічні підходи (системний, синергетичний, акмеологічний та компетентнісний) з відповідними їм принципами, педагогічні умови. Окреслено етапи реалізації змістово-рпоцесуального блоку, подано форми та методи роботи. Обґрунтовано зміст, як стрижневу категорію побудови моделі формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на основі підходу Дж. П. Гілфорда (щодо аспектів інтелектуального функціонування), етапність його реалізації (мотиваційний, змістово-перетворювальний та діяльнісний етапи) та взаємообумовленість цих етапів на засадах вітагенного навчання. Стисло охарактеризовано сучасні педагогічні технології навчання: когнітивно-орієнтовані (когнітивна технологічна модель “Критеріально-орієнтоване навчанняˮ, командного навчання), ігрової взаємодії в освітньому професі закладу вищої освіти (рефлексивні технології зняття стереотипів, ділові та рольові ігри), діяльнісно-орієнтовані (мікротренінг) та особистісно-орієнтовані (“соціодрамаˮ, тьюторинг).
- ДокументНавчання дошкільників грамоти: в схемах і таблицях(Бердянськ: Видавець Ткачук О. В., 2017-11) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаПосібник містить навчально-методичні матеріали з питань навчання грамоти дітей дошкільного віку та має на меті висвітлення наукових засад навчання грамоти, формування цілісного уявлення про систему навчання грамоти дітей в дошкільному навчальному закладі, допомогу в застосуванні на практиці основних положень лінгводидактики щодо навчання дітей дошкільного віку грамоти. Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів.
- ДокументОрганізація педагогічної практики в умовах дистанційного навчання(Poland, Warszawa: Сolloquium-journal, 2021) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаВ умовах пандемії та змішаного навчання у закладах вищої освіти потребує перегляду форма та зміст педагогічної виробничої практики, зокрема майбутніх фахівців дошкільної освіти. У статті подано досвід організації та проведення дистанційної педагогічної виробничої практики, у зв’язку з карантинними обмеженнями (COVID-19), розкрито її етапи (підготовчий, організаційно-аналітичний, виробничої практики, звітний), їх мету, засоби взаємодії зі здобувачами, результативність. Визначено переваги та недоліки такого формату роботи. Однак ця проблема залишається актуальною й потребує методологічного дослідження.
- ДокументПедагогіка раннього дитинства(Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017) Тельчарова, Олена Панасівна; Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаПосібник містить навчально-методичні матеріали з питань педагогіки раннього дитинства і має на меті висвітлення особливостей побудови освітньо-виховного процесу на основі особистісно-орієнтованої моделі, формування цілісного уявлення про особливості розвитку та виховання дітей в період від народження до трьох років. Посібник адресований студентам спеціальності «Дошкільна освіта», вихователям дошкільних навчальних закладів
- ДокументПрофесійна компетентність фахівців дошкільної освіти: сучасні вектори формування(Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021) Зайцева, Лариса Іванівна; Семеняко, Юлія Борисівна; Донченко, Ольга Сергіївна; Григор’єва, Наталя Анатоліївна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Улюкаєва, Ірина Гереєвна; Кот, Надія Андріївна; Дичківська, Ілона; Єськова, Тетяна Леонідівна; Мороз-Рекотова, Леся Вікторівна; Омеляненко, Алла Володимирівна; Старинська, Олена ВіталіївнаУ монографії представлені результати науково-дослідної роботи колективу науковців кафедри дошкільної освіти Бердянського державного педагогічного університету, здійснених щодо шляхів розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти. Видання адресоване науковцям, здобувачам вищої освіти та викладачам закладів вищої педагогічної освіти, фахівцям у галузі дошкільної освіти
- ДокументПрофесійно-комунікакативна культура майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти як підґрунтя для формування «soft-skills»(Рівненський державний гуманітарний університет, 2020) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаРозкрито зв’язок сформованої професійно-комунікативної культури вихователя і м’яких навичок. Подано визначення, компоненти та критерії сформованості професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.
- ДокументПрофесійно-комунікативна культура вихователя закладу дошкільної освіти(Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2020) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаПосібник містить навчально-методичні матеріали з питань професійної комунікації, висвітлює методику формування професійно-комунікативної культури майбутнього фахівця дошкільної освіти, методичні настанови із її самоактуалізації. Посібник адресований здобувачам вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта».
- ДокументПрофесійно-комунікативна культура майбутніх фахівців дошкільної освіти як складник професіоналізму(Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаУ статті представлено результати експериментального дослідження моделі формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах вітагенного навчання, на основі акмеологічного, компетентнісного та особистісно-диференційованого підходів.
- ДокументСаморозвиток культури мовлення як важлива умова професійного становлення майбутнього вихователя(Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2015) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаСхарактеризовано напрями роботи із саморозвитку культури мовлення майбутніх педагогів.
- ДокументСоціально-освітні домінанти професійної підгтовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти(Бердянський державний педагогічний університет, 2022) Алєксєєва, Ганна Миколаївна; Бабич, Павло; Голова, Наталія; Кашуба, Людмила; Кляп, Маріана; Кучерак, Ірина; Панасюк, Єва; Потапюк, Лілія; Скірко, Ганна; Хлєбік, Світлана; Шкода, Альона; Цибуляк, Наталя Юріївна; Василенко, Олена; Єськова, Тетяна Леонідівна; Шипка, Олександра; Гринців, Мар'яна; Баранник, Лілія; Попова, Анастасія Сергіївна; Гордєєва, Тетяна; Ілішова, Ольга Миколаївна; Локарєва, Галина; Новгородський, Руслан; Озерян, Катерина; Бондаревська, Ксенія; Житнік, Тетяна; Заяць, Елла; Петровська, Катерина Володимирівна; Котикова, Олена; Кузьміна, Марія; Попович, Василь; Мороз-Рекотова, Леся Вікторівна; Семеняко, Юлія Борисівна; Янковська, Світлана; Бриндіков, Юрій; Вішталюк, Валерія; Савельчук, Ірина; Захарова, Наталя Миколаївна; Тургенєва, Анастасія Олександрівна; Коліник, Таіса; Лютий, Вадим; Лях, Тетяна; Сапіга, Світлана; Скубиш, Оксана; Шаумян, Олена; Смоляна, Світлана; Марціноваська, Ірина; Чернета, Світлана; Майборода, Вікторія; Ванєєва, Марія; Кривошеєва, Ольга; Данильчук, Лариса; Градусова, Марія; Козинець, Олександр; Кобильченко, Вадим; Омельченко, Ірина; Костюк, Аліна; Ніколенко, Людмила; Могильова, Ольга; Борисова, Юлія; Степанюк, Вікторія; Чопік, Олена; Докучина, Тетяна; Донченко, Ольга Сергіївна; Кот, Надія Андріївна; Литвиченко, Дарина Сергіївна; Мацейко, Наталія Володимирівна; Метицька, Віолетта; Туболець, Ірина; Романовська, Людмила; Супрун, Дар'яДо збірника увійшли матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти», які виявляють та обґрунтовують тенденції підвищення ефективності підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти. Матеріали збірника будуть корисними для дослідників, науковців, аспірантів, пошукачів, викладачів, здобувачів.
- ДокументСучасний концепт проведення аудиторних занять в закладі вищої освіти(Видавнича група "Наукові перспективи", 2023) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаСтисло схарактеризовано авторське бачення концепту організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання у закладі вищої освіти.
- ДокументСучасні педагогічні технології навчання як засіб формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти(Рівненський державний гуманітарний університет, 2019) Мороз-Рекотова, Леся ВікторівнаУ статті подано етапність процесу формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти (мотиваційний, змістово-перетворювальний та діяльнісний), розкрито спрямованість кожного етапу, взаємообумовленість змістово-перетворювального та діяльнісного етапів на засадах вітагенного навчання. Спецкурс «Професійно-комунікативна культура вихователя закладу дошкільної освіти» визначено опосередкованим компонентом, що визначає зміст освіти та постає інтегрованим доповненням до обовʼязкових дисциплін загальної, професійної та практичної підготовки, вибіркових навчальних дисциплін. Схарактеризовано можливості застосування сучасних педагогічних технологій навчання у процесі формування професійно-комунікативної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти: когнітивно-орієнтовані (когнітивна технологічна модель «Критеріально-орієнтоване навчання», технологія командного навчання), технології ігрової взаємодії в освітньому процесі закладу вищої освіти (рефлексивні технології зняття стереотипів та формування інноваційного мислення, ділові та рольові навчальні ігри), діяльнісно-орієнтовані (мікротренінг), особистісно-орієнтовані технології («соціодрама», тьюторинг). Визначено особливість мікротренінгу, яка полягає в розкладанні складної бажаної поведінки – прояву професійно-комунікативної культури – на послідовність простих умінь, розкрито структуру, яку складають три фази (навчання, тренування та зворотного зв’язку). Обґрунтовано доцільність та ефективність тьюторингу й коуч-сесій у цьому процесі. Окреслено головне завдання тьютора, що полягає у формуванні професійної суб’єктності, здатної до власного майбутнього професійного саморуху, специфіку проведення коуч-сесій із обговорення результатів самоактуалізації професійно-комунікативної культури кожним здобувачем вищої освіти. Розкрито особливості та можливості застосування голографічного методу проєкції.